Forum

Rose med meldug i flere år -helbredt

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. juni 2021 kl. 23.23

Min storblomstrende rose har de sidste 3 år været stærkt angrebet af meldug. Sidste år havde den et par blomster, men bladene var stærkt angrebne af meldug. Jeg klippede den ned straks efter at blomsterne var sprunget ud og i efteråret klippede jeg den ned til 10 cm.
Stor var min overraskelse da den fik de flotteste store blanke blade på nye meterlange stilke. Jeg var spændt på, hvornår melduggen ville vise sig, men rosen forblev sund og rask! Den er ikke remonterende og dens navn husker jeg ikke. Den er over 35 år gammel og er plantet ved garagens væg. Desværre er det en kort fornøjelse, når så mange blomster springer ud på samme tid.
Det har været godt med total nedskæring!

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 1. juli 2021 kl. 9.20

Meldug er sortsspecifik. Da du skal rosen helt ned, fjernede du smittekilden, og du er så heldig, at der ikke er en anden "syg" rose i nærheden.

Nyt svar til emnet »Rose med meldug i flere år -helbredt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Rose med meldug i flere år -helbredt

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider