Forum

Rejnfan som beskyttelsesmiddel

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 7. august 2021 kl. 14.28

Jeg ved godt at det er træls at jeg ofte falder over nyttige links på fremmede sprog. Denne gang handler det om at lave udtræk af den giftige rejnfan, som netop nu kan høstes/plukkes mange steder.
www.ndr.de/ratgeber/garten/schaedlinge/Rainfarn-wirkt-als-biologischer-Pflanzenschutz,rainfarn100.html.
Mere forklaring og kort oversættelse følger.
Ingeborg

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 7. august 2021 kl. 14.40

Mod Bladlus, hvide fluer og meldug.

Der skal bruges 100 gram tørret rejnfan. Så vidt jeg har forstået, er det kun blomsterne. Koges med 1 liter vand i 30 minutter. Det frigør de olier og bitterstoffer, som skal slå insekterne ihjel. Sies og kommes på flaske. Ved brug fortyndes væsken med 1:10 eller 1:6, ved stærke insektangreb. Sprøjtes på bladene …. Der står ikke noget om at man skal undgå at sprøjte på frugter…. Tomater etc, men det vil jeg nok råde til.
Ingeborg

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Aimar August S., 8. august 2021 kl. 13.39

Her har du link til en norsk side med litt info om Reinfann:

www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/tana_vul.htm

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Aimar August S., 8. august 2021 kl. 13.39

Her har du link til en norsk side med litt info om Reinfann:

www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/tana_vul.htm

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 8. august 2021 kl. 13.45

Tak for nyttig information på et mere tilgængeligt sprog. Læs advarslerne i linket.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Rejnfan som beskyttelsesmiddel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Rejnfan som beskyttelsesmiddel

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider