Forum

Misfarvede blade på pæretræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lotte Langhoff, 14. maj 2022 kl. 12.37

Mit ca 6 år gamle pæretræ begyndte sidste år at udvikle røde misfarvede og krøllede blade. Træet var ret hårdt angrebet og jeg kan se at nu begynder det igen :-/

Internettet mente at vide, at jeg har fået pærebladgalmider og at der ikke er det store man kan gøre ud over at pille bladene af, men så skal jeg ribbe næsten hele træet.

Så derfor: ER det pærebladgalmider og er der virkelig ikke rigtigt noget man kan gøre?

Tak for hjælpen!

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 14. maj 2022 kl. 14.14

Ud over at fjerne syge blade, så anbefaler Maren Korsgaard i "Økologisk frugt i haven" at sprøjte med 2% svovl efter høst i september.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 14. maj 2022 kl. 14.22

Hej Lotte.

Prøv at kigge på denne hjemmeside, plante-doktor.dk ttps://www.plante-doktor.dk/index.html og se om ikke du kan komme det nærmere. Her er også andre pærer sygdomme vist . Hvis det er en svampeinfektion kan man bruge en 2 procent svovl blanding som James også nævner det . Dette kan købes i byggemarkedet.

Nyt svar til emnet »Misfarvede blade på pæretræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Misfarvede blade på pæretræ

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider