Forum

Skjoldlus på citrontræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Niels Schmidt, 20. juni 2022 kl. 19.29

Jeg var lidt længe om at opdage et angreb af skjoldlus på et citrontræ og det var derfor slemt angrebet, da jeg kom i gang med behandlingen.
Jeg forsøgte med sæbe, børste og alt hvad jeg kunne læse mig frem til var mulige løsninger, men på trods af mange kræfter fik træet det bare værre og værre og til sidst var jeg indstillet på at opgive og smide træet ud.
Som allersidste forsøg fandt jeg beskæringssaksen frem klippede alle bløde grene og blade af.
Jeg holdt vejret og ventede i mere end en måned og havde faktisk opgivet at se blade på træet igen, men pludselig var der små grønne skud og to uger senere var der mange små mørkegrønne blade.
Jeg tror træet har fået en ny chance...

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 21. juni 2022 kl. 0.13

Kommer de igen, skal du huske, at den hurtigste metode til bekæmpelse af skjoldlus er at kvase dem med fingrene, og så vaske hænder bagefter.
Hold øje med, om der kommer myrer i træet.

Nyt svar til emnet »Skjoldlus på citrontræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Skjoldlus på citrontræ

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider