Forum

Myre dræber græsplæne

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Daniel V, 1. juli 2023 kl. 13.49

Hejsa alle sammen :)

Jeg har dette område i min have [se billed] hvor mit græs er dødt, jeg har prøvet at løfte et par stykker af græsset for at se hvad der er nedenunder, hvor jeg fandt en kæmpe koloni af røde myre. De laver sommetider også små bunker i plænen (ca 5-10 cm) hvor de sjældent kommer op, en gang imellem.

Hvad kan jeg gøre, for at komme af med dem, eller få min græsplæne pæn igen?

Ser frem til at se jeres svar :)

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 1. juli 2023 kl. 14.13

Normal når vi foreslår bekæmpelse af myrer er rådet vand. Masser af vand. Det er sjældent at myrer bor i græsplænen, da fugtigheden her i høj, men i de sidste 6-7 uger har vi haft masser af tørke..
Jeg har selv røde myrer under mine urtepotter, som ikke har været gennemvædet, men kun lige sjatvandet
Jeg vil derfor foreslå dig at vande stykket også selvom ikke det hjælper lige her og nu, men efter noget tid ses resultatet...

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Daniel V, 4. juli 2023 kl. 8.15

Så den eneste måde at komme af med dem, er ved at vande??

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Daniel V, 4. juli 2023 kl. 8.15

Så den eneste måde at komme af med dem, er ved at vande??

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Daniel V, 4. juli 2023 kl. 8.15

Så den eneste måde at komme af med dem, er ved at vande??

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 4. juli 2023 kl. 9.27

Ja det er det. Hos mig er myrene begyndt at grave sig ind i huset, da jorden omkring fundamentet, på sydsiden af huset, er knastørt og hel pulveriseret ,så de har gode betingelser for at bygge bo

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 7. juli 2023 kl. 22.46

Hej Daniel.

Det med vand er en sikker og billig metode. Hvis du står med et problem med myrer og hvor du ikke kan vande dig ud af problemet vil jeg anbefale dig at bruge noget diatome jord. Dette "jord" har ikke noget med jord at gøre ,men er et kisel produkt, der består af forstenet kiselalger. Dette kisel virker ved at udtørre huden på diverse insekter ved at skære ind i huden på dem . Selv insekter som kakerlakker kan dø ved sådan en behandling her. Ok det tager lidt tid, men i løbet af nogle timer er den død.

Hvis du får myrer i kælderen, inde i huset og hvor du ikke kan hælde vand ud er diatome jord et rigtig godt produkt.
Du kan i flere byggemarkeder købe et produkt, (insekt pulver) der består af diatome jord og pyrethin og som jeg bruger til bekæmpelse af hvepse på vanskelige steder og hvor jeg ikke kan finde boet. Hvepsene slæber det ind til boet og herfra spredes det rundt.

Nyt svar til emnet »Myre dræber græsplæne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Myre dræber græsplæne

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider