Forum

Snegle…

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Suzette Meedom Thegler, 13. april 2024 kl. 17.42

Glædeligt forår allesammen🌷🌷🌷 Så har voldsneglene haft deres indtog og feastet i mine blomster…..startende med hornviolerne🤨 jeg bliver sgu så ked af det….😔

Kan jeg få jeres allerbedste voldsnegle/dræbersnegletips?

Udover sneglekanter….det er ikke så let på krukker🤨 og slet ikke i bedene…..

Og er der nogen måde/noget man skal være opmærksom på ift at stoppe det i opløbet…æg man kan finde/fjerne mmm?
Jeg er yderst taknemmelig for ALLE indput.
Fortsat dejlig forårsweekend til alle

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 13. april 2024 kl. 20.37

Hej Suzette.

Der ligger en rigtig god artikel på Bolius, der beskriver voldsnegle og deres bekæmpelse

www.bolius.dk/haveejernes-nye-fjende-saadan-bekaemper-du-voldsneglen-41912

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 13. april 2024 kl. 22.10

Ellers er der også denne artikel, der minder om en diskussion vi tidligere har haft på Havenyt og Facebook, der handler om brugen af øl og ølfælder.

dk.newsner.com/tips-og-tricks/morfar-smed-aldrig-en-daase-ud-naar-draebersneglene-var-fremme-aarsagen-er-genial/?fbclid=IwAR1T2nDhpQg5gO_wIy86MhbPhCjKa6GAfB_Imt19aMPTksLoZxjKlydQAyo

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 14. april 2024 kl. 10.48

Det er jo nok nævnt herinde, men der er i handlen noget kobbertape man kan sætte på krukker, højbede osv. Jeg har ikke selv prøvet det, og i lighed med alt muligt andet, så er der nogen der ikke synes det hjælper, og andre at det er en god investering. sååh...
Hvad der hjælper er en plasticpose og en masse samlen snegle op, + transport / udvisning af gutterne til en mark eller baneskråning far far away, som de er stukket af fra.

Nyt svar til emnet »Snegle…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Snegle…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider