Forum

Oliventræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Louisa Hornstrup, 22. september 2005 kl. 21.59

Hej
Jeg bor i lejlighed og har gentagne gange købt et oliventræ som, står i fuld lys og sol dagen lang og jeg plejer træet som det skal. Men alle de oliventræer jeg har haft, har når jeg har haft dem i ca. 3–4 mdr. begyndt at blive fedtet (som harpiks), jeg fjerner det inficeret, men det kommer tilbage og det ender med at træet dør, eller ikke har flere blade tilbage der ikke er fedtet.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 9. oktober 2005 kl. 0.31

Kære Louisa-knæk denne gåde:

Kodeord fedtet: Skjoldlus.

Kodeord lejlighed Danmark : Oliventræ kan ikke trives.

Kodeord Oliventræ :-basisk jord -varm sommer-varmt efterår-kølig frostfri vinter.

Kodeord Oliventræ + lejlighed + olivenhøst: Grækenland-Tyrkiet-Italien.

Kodeord Oliventræ + lejlighed + Danmark: Tagterresse med opvarmet udestue.

Kodeord : Olivenhøst + Danmark : Netto er billigst og Kalamatta Oliven er de bedste.

Italienske Oliven er som at drikke svensk øl-uha-det er bare et ordsprog-jeg håber ikke jeg bliver censureret af webmaster for at opfordre til umådeholdent drikkeri.

Jeg kunne altså ikk' lade være :-)!

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 9. oktober 2005 kl. 11.37

John Lykkegaards gåde har ca. samme løsning, som du kan læse dig frem til i alle de svar, som der allerede er om oliventræer her på Havenyt.dk.

Oliventræer trives sjældent godt i danske hjem, havestuer og haver. De ser flotte ud på billeder i diverse livsstilsmagasiner, men sjældent i en dansk virkelighed.

Læs her: www.havenyt.dk/soeg/?q=oliventr%E6

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Idiot, 11. marts 2006 kl. 3.31

Knæk denne gåde: Jeg ved alt om det hele, men jeg nægter at fortælle dig en skid. Jeg antager du har mere brug for et gættespil end svar, ellers havde du nok ikke spurgt om råd. Spørger man om råd har man nok mere brug for noget der fjerner fugt, da fugt ofte er skyld i råd?

Nyt svar til emnet »Oliventræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Oliventræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider