Forum

Larver

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karen Carstens, 3. november 2005 kl. 11.27

Vi har i den sidste uge set en masse larver, ca 2 cm lange, myldre op i mellem fliserne i vores indkørsel. Der er ennorm mange, Vi samlede ca 1 liter forleden. Er der nogen der kan sige hvad det eventuelt er?

Bliver dræbersneglens æg til larver eller er det små snegel med det samme?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette, 16. maj 2006 kl. 11.17

Vi har også oplevet dette fænomen – med at pludselig er hele terassen fyldt med disse små sort/grå larver der myldre op i mellem fliserne.

Håber der er nogle der kan sige hvad det er for nogle larver – fuglene spiser dem gerne.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 16. maj 2006 kl. 20.48

Stankelbenlarver måske?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 17. maj 2006 kl. 8.43

Jeg har ikke lige et bud på, hvad det er for larver, men det har i hvert fald intet med dræbersnegle at gøre. Det er sikkert heller ikke stankelbenslarver, da de holder til i græsplæner. Se foto af dem her: www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/28.html.

Hvis I har et digitalt kamera, så prøv at tage et billede og sende det til redaktionen@havenyt.dk, så skal jeg se, om jeg kan finde et svar.

Det er jo heldigt – ikke mindst for de travle forældrefugle – at der dukker sådan en madressource op lige nu, hvor de fodrer unger næsten i døgndrift.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Nyt svar til emnet »Larver«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Larver

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider