Forum

Hvide fluer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 10. februar 2006 kl. 9.05

Jeg overvintrer hvert år en yndlingspelagonie. Den står i et køligt rum med godt lys. Jeg har kun plads til en enkelt og det går så fint. Indtil nu, hvert år kommer der hvide fluer på dette tidspunkt. Det er så ærgeligt og jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre, det er jo for tidligt at sætte den ud. Jeg har taget skud til nye planter, men de er også angrebet. Hvad skal jeg gøre, hvad gør jeg forkert?

Gode råd modtages med tak.

mvh Carina

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 10. februar 2006 kl. 15.24

Jeg ved ikke hvad du gør forkert, måske der er for stillestående luft omkring planten? Men jeg ved at du kan spøjte med et insektmiddel, insektsæbe. Ganske vist letter "fluerne" i en sværm når du begynder at sprøjte, men gør det ad et par gange, så lykkes det nok at få ram på dem. At begynde med rovmider er lidt voldsomt, hvis det bare er en plante, men de er effektive, de små fyre.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B, 10. februar 2006 kl. 18.10

Jeg har selv haft mellus, det klarede jeg ved flittig (MEGET flittig, 5–10 gange om dagen) støvsugning, hold støvsugeren over planten og ryst den så lidt så de flyver op, det er muligt at finde kemiske midler, men en klister-plade kan også bruges

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 13. februar 2006 kl. 10.06

Tak for de gode råd, jeg vil forsøge at støvsuge mig ud af problemet
mvh Carina

Nyt svar til emnet »Hvide fluer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvide fluer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider