Forum

Figentræ med spindemider

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Katrine, 23. april 2006 kl. 13.59

Jeg købte sidste efterår et meget fint lille figentræ. Desværre fik det allerede efter et par måneder spindemider. Sidst på efteråret smed det bladene, hvilket jeg formoder er helt almindeligt. Det har derefter stået lyst og køligt indendørs hele vinteren. Jeg håbede at spindemiderne ville være forsvundet i løbet af vbinteren da træet jo ingen blade havde, men desværre er der nu igen spindemider omkring de nyudsprungne blade og frugter. Jeg håber på at kunne få nogle gode råd både til generel pasning og til at komme af med miderne – skal jeg fx. bruge insektsæbe?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Hansen, 23. april 2006 kl. 19.19

Hej Katrine,
vi fik et lille figentræ i bryllupsgave, mens vi stadig boede i kollegielejlighed, og det fik også af og til spindemider. Du kan sagtens bruge insektsæbe – husk at sprøjte på undersiden af bladene også! Det allerbedste vil selvfølgelig være at få plantet det ud et beskyttet sydvest-vendt sted.

Held og lykke med figentræet!

Mange hilsner
Mette

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Katrine, 24. april 2006 kl. 23.29

Hej Mette,

Tusind tak for hjælpen!

Jeg har allerede fulgt dit råd og sprøjtet træet med insektsæbe, og regner med at at gøre det endnu et par gange for en sikkerhedsskyld.

Jeg ser også frem til at kunne plante mit træ ud på et tidspunkt, men bor desværre i øjeblikket i lejlighed inde midt i byen.

Mange hilsner
Katrine

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: IK, 27. juni 2006 kl. 8.59

Hej KBJ

Faldt lige over dit indlæg ved en tilfældighed, og kunne da godt tænke mig at høre hvordan det går?

Hilsen
IK

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christina Valentiner, 5. oktober 2006 kl. 12.30

Hej med jer!

Jeg er også lige blevet den lykkelige ejer af et flot figentræ med masser af frugter, som det dog smider nu.

Ved roden af frugterne sidder en masse bittesmå fluer i et lille spind, og når de mases, er de røde og fedtede – Er det også spindemider, eller hvad?

Hvor køber jeg insektsæbe?

Mange hilsener
Christina

Nyt svar til emnet »Figentræ med spindemider«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Figentræ med spindemider

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider