Forum

Billig Bionet/insektnet

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helle, 19. maj 2006 kl. 14.27

Jeg har i Harald Nyborg købt et par ruller flue/insektnet lavet af poly- et-eller-andet. Det ligner meget det famøse bionet med en maskestørelse på ca. 1mm, men koster bare kun 19,95 for 10 m x 0,9 m.

Har nogen erfaring med den slags net? Skulle der mon være noget i vejen for at bruge det i stedet for bionet? I år skal det i hvert fald forsøges i min have.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 19. maj 2006 kl. 19.30

Ingen erfaring med dette net, men "lutrasil" er fænomenalt godt og kan bruges år efter år. Det er min erfaring at det nok er det rigtige, når vi snakker ressurceforbrug og effektiv dækning af afgrøderne, som vi ikke vil dele med "krybet". Desuden er det vandgennemtrængeligt og beskytter mod den tidlige forårskulde om natten også.

Har også prøvet insektnet men uden det store held, for det holdt kun en sæson og så er det for dyrt.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Connie Mose, 14. september 2007 kl. 19.50

Her i haven har vi det problem, at vi aldrig når at smage hverken blommer eller kirsebær på grund af fugle og vepse. Kan omtalte "lutrasil" købes på planteskoler og er det en dyr løsning?

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle, 15. september 2007 kl. 9.46

Nu fik jeg lige besked på mn mail, om at der var kommet et nyt indlæg om dette emne, og så kan jeg jo benytte lejligheden til at fortælle om erfaringerne med det billige fluenet. Det fungerer rigtigt godt, og kunne fint bruges igen i år. Eneste problem er, at det er for smalt, og derfor skal syes sammen. Desværre er de holdt op med at sælge det i i Harald nyborg, så nu ved jeg ikke, hvor jeg skal få fat i det.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 16. september 2007 kl. 15.42

Hej Connie og Helle
Lutrasil dur ikke til beskyttelse af frugttræer, men til urter, hvor der går småkryb i – som orm i gulerødder, kålfluer, løgfluer. Nettet minder om hvidt stof og kunne næsten ligne et tyndt lagen, men er utrolig stærkt og luft- vand-gennemtrængelig.

Når I har problemer med fugle i frugttræerne, er det med at skræmme dem væk før frugterne modner – f.eks. ved at hænge staniolstykker, skiftevis med flamingostykker op i træerne i 3–4 dage og derefter bytte rundt, så fuglene ikke vænner sig til hvad der skal jage dem væk.

Vi mister også alle vore hasselnødder, og i år også alle vore blommer, men hygger os så med ikke mindre end 4 egern, dem kan vi ikke nænne at jage væk, for de er så skægge at se på, men det betyder altså nul frugt – eller i hvert fald så tæt på nul, at mavepine er ikke muligt.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 17. september 2007 kl. 7.05

Jeg vil minde om, at DR2's mand i Frilandshaven dette år har forsøgt sig med tyl, som i følge ham er både prisbillig og et glimrende værn mod insekter.

Med venlig hilsen
Ole Nielsen

Nyt svar til emnet »Billig Bionet/insektnet«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Billig Bionet/insektnet

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider