Forum

Myre

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Thomas, 23. maj 2006 kl. 23.24

Jeg efterlyser gode muligheder til bekæmpelse af myre. vi har lige overtaget et sommerhus med en dejlig beliggenhed. det eneste problem er at hele grunden er fyldt med skovmyre og vi ikke ved hvordan vi skal bekæmpe dem. derfor ville det være rart at høre fra andre der er har metoder til dette?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 25. maj 2006 kl. 18.23

Mine bønner har vokset over al forventning – indtil i dag. Til morgen var de resterende af to rækker samt en rk. samtidig sået ærter, enten forfaldende, lysegrønne eller totalt nedsunkne/ædt. Der er store jordhuller i rækkerne (orme eller myrer). Nu har jeg drysset myrelækkerbisken i rækkerne. Bestående af flormelis med enten bagepulver el. kartoffelmel blandet i – og lidt af min specialblanding nogle steder. Specialblandingen tør jeg ikke nævne her i forummet mere.

Senere sået tre rk. ærter hvor jeg i rk. først vandnede med en påskrevet malathionbl. De planter er ok.

Jeg har masser ag røde myrer i jorden, dem ser jeg kun når jeg graver – eller f.x flytter en sten. Kommer de evt. op om natten af disse gravede huller og så lever af mine lækre nyspirede grønsager?

Det er sjovt og spændende at dyrke grønsager, men det er katten rivemig besværligt. håp

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 27. maj 2006 kl. 16.20

Jeg hved at man ka få nådet glas der er som pulver som myre kan skære sig på men vi mennesker kan ikke for det er så fint

Nyt svar til emnet »Myre«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Myre

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider