Forum

Hvide larver i buksbom

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars Hyldal Jung, 12. juni 2006 kl. 21.45

Vi har to buksbom i krukker i haven. De har nu begge fået nogle hvide larvelignende "ting" på bladene.

De kan ses på:
www.hyldal.net/buksbom/buksbom1.jpg
www.hyldal.net/buksbom/buksbom2.jpg

Hvad er det og hvad skal vi gøre?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 12. juni 2006 kl. 22.17

Hej lars,
jeg ved ikke hvad det er for ballademagere, men de skal væk, de ligner meget dem der invaderede naboens buskbom sidste år, bladene og de nye skud blev ødelagt.

Naboen spulede dem væk, (og det brugte han vist et par aftener på) de kom ikke igen, men om det var fordi myrerne tog dem når de kom på jorden, at de ikke kravlede op igen,- det ved jeg ikke.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nors, 20. juni 2006 kl. 12.51

Min mor, søster og jeg selv oplever selv samme problem på vores buskbommer. Disse "hvide larver" udvikler sig til små halvgennemsigtige grønlige insekter med vinger.

Er der slet ingen der har en permanent løsning til at forhindre/fjerne dette "angreb" på buskbom?

Jeg vil prøve løsningen med at spule den, men tvivler på det er en specielt holdbar løsning da de vel vil sætte sig på den igen når kysten er klar... :(

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Wikke, 3. juni 2008 kl. 13.52

Skadedyr i buksbom.

Hvide larver omgivet et hvidt florlet spin som udvikler sig til små grønlige gennemsigtige flyvske sataner som sætter sig overalt
Jeg har med interesse læst tidligere indlæg fra Nors, Anne og Lars, og har også søgt hjælp for samme problem, men uden held – indtil jeg selv løste problemet.

Køb insektsæbe på spraydåse, (godkendt til Økologi) pris ca. 90 kr. i Matas. Følg vejledningen og allerede efter første behandling var mine buksbum totalt fri for angrebet, og de var heller ikke at se andre steder.

Nyt svar til emnet »Hvide larver i buksbom«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvide larver i buksbom

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider