Forum

Virburnum,snebollebusk,duftsnebolle,carlesii

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ilse Kristine Agerup, 17. juni 2006 kl. 11.56

Hvad er der galt med mine tidligere dejlige snebollebuske.De er ca 5–6 år gamle.Står plantet i sol.Delvis i læ.Her i år,har de været i dårlig vækst.Meget få,og helt sammenkrøllede blade.Hvoraf nogle af bladene er gule,og falder af.Sådan har de aldrig haft det før.De har båret blomster.Men,ikke med samme kraft som tidligere.Har vinteren været for hård? Mangler de næring?Eller er der en skadevolder?Og hvis,hvilken?Hvad kan jeg gøre?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke, 15. juli 2006 kl. 9.24

Lyder meget bekendt. Min sneboldebusk var fyldt med BLADLUS i maj måned. Alle bladene krøllede sammen og den er endnu ikke blevet alt for pæn igen selv om at lusene nu er væk.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 15. juli 2006 kl. 15.47

Hvis det er Viburnum opulus ''Roseum'' – den med de helt runde hvide blomsterbolde, så er det meget almindeligt, at den er plaget af krøllede blade på grund af insektangreb og ligner en ulykke. Men de plejer at overleve godt nok.

Læs Camilla Plums artikel "Virburnum i dufthaven" – www.havenyt.dk/artikler/prydhaven/traeer_og_buske/699.html

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Svenningsen, 18. maj 2007 kl. 15.49

Hej har i en sne bolle busk i lyserød
hilsen bent svenningsen

Nyt svar til emnet »Virburnum,snebollebusk,duftsnebolle,carlesii«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Virburnum,snebollebusk,duftsnebolle,carlesii

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider