Forum

Hvad fejler mit jacarandatræ?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karin Mikkelsen, 29. juni 2006 kl. 11.38

Jeg har hjemført nogle frø af Jacarandatræet fra Sydafrika og har i 6 år haft en flot Jacarandaplante, som har stået inde om vinteren og ude om sommeren.

I år står den på vores overdækkede terrasse men er begyndt at tabe bladene.

Ved nærmere eftersyn sidder der noget hvidligt op af bladstænglerne og det bliver efterhånden brunt. Det er meget svært at se, hvad det er, det KUNNE være en slags skjoldlus, da man ikke kan se nogen aktivitet, men det "hvide" bare spreder sig opad og udad på bladstænglen hele tiden og der hvor det sidder på bladstænglen, er de små sideblade faldet af.

Er der no'gen, der har en idé om, hvad det kan være og hvad jeg skal gøre?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke, 3. juni 2008 kl. 19.49

Hej

Det er tydeligvis uldlus. Det du kan gøre er at spule træet 2 gange om dagen især i hjørnerne hvor uldlusen især holder til. Virker dette ikke efter en uge tager du en spand med vand putter lidt brun sæbe og en anelse sprit. Fordel det jævnt ud over træet og prøv at undgå sæbe i potten. spugl med vand efter 2 timer gerne i skyggen. Gentag behandlingen et par gange om ugen til uldlusen er væk

Nyt svar til emnet »Hvad fejler mit jacarandatræ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvad fejler mit jacarandatræ?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider