Forum

Bananfluer i tomater?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Johanne, 16. juli 2006 kl. 19.21

Noget der minder om bananfluer har bosat sig i mine tomatplanter. De lever tilsyneladende i jorden, efterlader sorte pletter på planternes (nederste) blade, som herefter sygner hen og bliver gule. Er der nogen der ved, hvem der er på spil, og hvordan jeg slipper af med dem?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 16. juli 2006 kl. 19.49

Hmm det lyder ligser surt som det problem jeg har for jeg har en masse grønne laver der spiser/æder mine blade

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 17. juli 2006 kl. 17.56

Nej det er slet ikke det samme-dine " bananfluer "er formentlig sørgemyg -hold dit medie tørt for en tid og de forsvinder. De spiser aldrig dine blade, men kan i ekstreme tilfælde gøre skade på de mest overfladiske rødder. Så ingen grund til større desperation. De sorte pletter kan være begyndelsen til kartoffelskimmel eller en anden svampesygdom, så hvis planterne er til det ville jeg fjerne de nederste blade.

Lilium

Nyt svar til emnet »Bananfluer i tomater?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Bananfluer i tomater?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider