Forum

Millimeter fluer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karin, 19. juli 2006 kl. 13.03

Vi har rigtig mange bitte små fluer i haven, de kommer ind alle steder. Bag glas i billeder bl.a. Hvad kan vi gøre og hvor kommer de fra? Det er iriterende man kan jo ikke holde ud at være ud.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 19. juli 2006 kl. 15.50

Hvordan ser de ud? Vi er pænt plaget af små grønne fluer som ligner myg lige for tiden, som sværmer helt vildt i vores tørre græsplæne. Ved ikke hvad det er for nogle.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 19. juli 2006 kl. 15.59

Det var ret dårligt formuleret, for fluerne ligner sikkert myg hele tiden og ikke bare lige for tiden.

Det jeg mente var, at vi, for tiden, er plaget af små grønne insekter, som ligner myg. :)

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 20. juli 2006 kl. 20.29

Hej Karin og Jes
Måske kan I finde jeres plageånder på www.biopix.dk.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria, 14. april 2008 kl. 13.13

Edderkopper i stueplante...

Jeg har en klatreplante, med blomster noget ala hawai-blomster, som jeg købte sidste år.

For en måneds tid siden klippede jeg den lidt ned, og for et par dage siden så jeg at der var kommet 3–4 bitte små edderkopper øverst i planten – og at de havde lavet flere små fine spind.

Som sådan har jeg ikkenoget imod edderkopper, men noget tyder på, at der kan komme rigtig mange her, og det er ikke lige sagen...

Er der nogen der har en idé om, hvor de evt. kan være kommet fra? Der er ikke nogen at se i de andre blomster, der står i nærheden af denne...

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin, 14. april 2008 kl. 19.17

Det kan være æg der er blevet udklækket. Håber ikke for dig det er den sorte enke.

ekstrabladet.dk/vrangen/article969685.ece

Nyt svar til emnet »Millimeter fluer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Millimeter fluer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider