Forum

Svampe i pottejord?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sanne Holm Larsen, 17. august 2006 kl. 20.54

I min bourgainvillea som jeg er meget glad for og har haft i nogle år optræder en kraftigt voksende gul svamp nede i jorden.En alm.potteplante har den også,så jeg tror den stammer fra noget pottemuld jeg brugte for 2 år siden.Ved nogen om man kan slippe af med svampen eller må jeg kassere planterne?

Venlig hilsen Sanne

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 20. august 2006 kl. 13.53

Hej Sanne

Tag planten op og dyp rødderne i en spand vand, plant den derefter i nyt jord og husk også at skyl potten planten/planterne har vokset i.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sanne Holm Larsen, 20. august 2006 kl. 15.50

Tak for rådet,men jeg har forsøgt omplantning 2 gange og selvom det tager tid,dukker svampen alligevel op igen.Er der nogen der har erfaringer med atamon (ugiftigt?) eller andet?

Venlig hilsen Sanne

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Vestergaard, 21. oktober 2006 kl. 16.04

Hej Susanne

Jeg har samme problem. Jeg har forsøgt blot at fjerne svampene, men der kommer hele tiden nye.

Det seneste jeg har prøvet, er et giftmiddel mod svampesygdomme. På pakken står at svampemidlet kan anvendes på kartofler, stenfrugt, buskfrugt, køkkenurter og blomsterløg. Men det har desværre heller ikke virket.

Hilsen Vibeke

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisanne Munk, 26. juli 2007 kl. 22.37

Jeg har den også i en potteplante.

Hvad er det for, nogen der ved det?

På forhånd tak

Nyt svar til emnet »Svampe i pottejord?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Svampe i pottejord?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider