Forum

»strømproblem«

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Charlotte, 16. marts 2007 kl. 23.03

Jeg har virkeligt brug for et godt råd, hold godt fast, her kommer mit problem: Jeg har nu to gange måttet have en elektrikker ud for at fjerne en snegl i en stikkontakt, han siger han aldrig før har set det eller hørt om det.

Det er ved at være irriaterende at være uden strøm, da det jo springer sikringerne sådan noget snegle slim, hvad gør jeg?

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 17. marts 2007 kl. 8.34

Hvis det er en udvindig stikkontakt skal den være vandtæt/stænktæt,den eneste indgang til stikkontakten er gennem stikbenhullerne,som sneglen åbenbart bruger til at komme ind i stikkontakten. Den eneste og billige løsning er at sætte en tom stikprop i stikkontakten og derved stoppe hullerne.

Mvh Svend Høst

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 17. marts 2007 kl. 11.03

Ja sådan en som man sætter i for at børnene ikke stikker deres små finger eller andre ting i, den kan købes i enhver babyudstyrs forretning, men jeg troede egentligt at alle udendørs stikkontakter skulle have en klap for, det har vores da.

Helle – www.helleshave.dk

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 17. marts 2007 kl. 13.58

Gamle udendørs stikkontakter var ikke udstyret med sådan en klap.

Mvh. Svend Høst

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 17. marts 2007 kl. 14.12

Så blev jeg det klogere, tak Svend Høst.

Helle – www.helleshave.dk

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte, 17. marts 2007 kl. 22.05

Nej stop!

Jeg tror jeg er blevet misforstået.

Det er indvendige stikkontakter, sneglen kommer ind under gulvet og kravler op i selve "kassen"

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 18. marts 2007 kl. 8.00

Så har du et fugtighedsproblem,snegle beværger sig generalt set kun i fugtige områder ellers ville de tørre ud.

Mvh. Svend Høst

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte, 18. marts 2007 kl. 12.38

Pyha!

Nå men det er da godt jeg bor i lejebolig, så må boligselskabet jo gøre noget ved det:-)
Tak for svar.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J.O., 7. april 2007 kl. 14.44

De kommer nok ind om efteråret, hvor de gemmer sig. Lidt salt kunne nok holde dem væk. Det bryder de sig ikke om.

Nyt svar til emnet »»strømproblem««

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > »strømproblem«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider