Forum

Hvilken Bille?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Trine Schmidt, 22. maj 2007 kl. 22.17

Hejsa

Ja rent faktisk ved jeg ikke rigtigt hvor jeg skal putte denne forespørgsel. så hvis dette forum er forkert kunne i venligst pege mig i den rigtige retning?

Nå ja. mit spørgsmål. Vi støder meget jævnligt på en bille inde i vores hus, som jeg ikke rigtigt kan finde nogen steder.

Jeg har ikke et billede af den men skal gøre mit bedste for at beskrive den.

Den er omkring 1½-2 centimeter lang og er sort. og så har den en bred grå/hvidlig stribe tværs hen over ryggen.

Jeg finder den tit i vores køkken, inde i skabet. eller kravlende på vores køkkenbord. men den dukker op stort set i hele vores hjem.

Er der nogen der kan fortælle mig hvilken bille det er og om jeg skal være bekymret over dens tilstedeværelse i vores hjem. Det skal lige siges at jeg aldrig har set den udenfor.

Med venlig hilsen

Trine S.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 23. maj 2007 kl. 6.43

Hej Trine,

Hvis vi, lægmænd, skal have en change for at hjælpe dig, så skal du nok lægge et billede op. Ellers kan du prøve at spørge på siden fugleognatur.dk/ – der er gerne en del eksperter der læser med.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 23. maj 2007 kl. 7.47

Hej Trine.

Efter din besrivelse af farve og forekomst, er der noget der peger mod en Flæskeklan. Størrelsen på sådan en, er godt nok lidt mindre, ca. 1 cm, ellers passer de andre ting. Den er beskrevet i forskellige håndbøger om insekter, hvor du kan læse nærmere om dens levevis.

Mvh. Hans

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trine, 25. maj 2007 kl. 12.48

Hejsa

Tak for jeres svar!

Jeg søger videre de nævnte steder.

mvh
Trine S

Nyt svar til emnet »Hvilken Bille?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvilken Bille?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider