Forum

Vinblade med sygdom i

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jette Bakken, 28. maj 2007 kl. 12.35

Jeg har en ældre vin placeret i min udestue og har netop opdaget at der på næste alle blade er nogle meget små gulgrønne knopper drysset ud over hele bladet. Bladene er blevet ruflet at røre ved og nogle blade er begyndt at krølle i kanten. Nu frygter jeg at vi mister årest høst. Er der nogle, som ved hvad det er, om det smitter de andre planter i min udestue og hvordan vi kommer dette til livs.?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Harald Boye, 14. juli 2008 kl. 21.35

Hej Jette!

Dit problem lyder lidt som det jeg har på mine frilands-vinstokke. Jeg har heller ikke fundet ud af hvad det er for en mystisk sygdom. Se eventuelt billeder på min hjemmeside.

www.vinsjov-i-haven.dk/Mustisk%20sugdom.html

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans, 19. juni 2009 kl. 22.22

Hvorfor er der på min vin der er plantet her i maj kommet lidt brunt på bladene, som i øvrigt er en rød art købt i et bog ogrønt center. vil lige høre skal en vin først have gødning det første år... sidst på sommeren?

hilsen hans

Nyt svar til emnet »Vinblade med sygdom i«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Vinblade med sygdom i

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider