Forum

Sådan får du styr på dræbersneglene.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: B. Kristensen, 7. juli 2007 kl. 8.53

Efter en lang og sej kamp mod dræbersnegle er vidundermidlet fundet: jernvitriol. Det man bruger mod mos i plænen – dræber tilsyneladende meget effektivt dræbersnegle. Jeg har vandet det ud i hele haven, selvfølgelig vil der være enkelte planter der ikke kan tåle det, men indtil videre er det eneste der er bukket under for det dræbersnegle og mos. I forhold til f.eks. sneglegift og nematoder, som virker meget lidt, er jernvitriol meget billigt. Det koster i byggemarkedet ca. 50 kr. for 5. kg. Det skal vandes ud i samme koncentrat som når man bekæmper mos i plænen, nemlig ca. 200 gram pr. 10 l. vand.

Efter på hver havevandring at have opsamlet ca. 50 dræbersnegle og aflivet dem med salt, har jeg i dag (jeg vandede med jernvitriol i går) fundet 8 dræbersnegle, de 5 var døde og de 3 meget lidt aktive. Så det virker – i den grad.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carsten Thidemann, 29. juli 2007 kl. 19.23

Jernvitriol er vistnok jernsulfat, hvilket netop er det aktive stof i sneglegiften Ferramol :-)

Du har så fundet en billigere måde at skaffe det!

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla, 29. juli 2007 kl. 20.08

På hjemmesiden: www.skovognatur.dk er der en guide til at finde ud af, om det er dræbersnegle, du har fundet. Alt for mange dræber nemlig de forkerte snegle, som naturen har brug for, fordi de tror, de ved, hvordan de ser ud.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 31. juli 2007 kl. 17.04

Som Hr. Kristensen rigtigt fremfører er der rigtig mange haveejere der betaler mere end dyrt for at slå snegle ihjel med Ferramol. (Det er de forhandlere i ser køre rundt i BMW).

Den kloge narrer den mindre kloge-det er vist nok konklusionen af ovennævnte.

Så tag en tur til den lokale foderstofforretning og spar i hundredevis af kroner (gælder også når man skal købe gødning- og tør jeg næsten ikke sige! Roundup!).

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birger Fusager, 3. maj 2008 kl. 12.56

Ja, det er da meget godt med jer.

Hvorfor ikke vælge den 100% sikre løsning, der også har en forebyggende langtidseffekt : en atombombe på et par kiloton burde være nok – også mod dem i naboernes haver.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: MD, 4. maj 2008 kl. 11.47

Hej Birger

Er det ikke og gå over stregen? Tænk på naboerne, med mindre de er med på ideén.

Jeg har haft stor glæde af min ukrudtsbrænder. De tager fint livet af dræbersneglene.

MD

PS. Man behøver ikke at sælge sneglegift, for at køre BMW. Det er vist en forhastet konklution fra Hr/fru Lililum.

Nyt svar til emnet »Sådan får du styr på dræbersneglene.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Sådan får du styr på dræbersneglene.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider