Forum

Æg fra dræbersnegle

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inge T., 21. oktober 2007 kl. 18.53

Hej! Hvad gør jeg med de æg fra dræbersneglene som jeg finder nu. Jeg samler op så godt som muligt, men jeg kan da ikke se alle stauder efter. Senest i dag gravede jeg dahlia op, og i en af stænglerne var der mange æg. I går gravede jeg en anden dahlia op, d. v. s. resterne af en, for rå – dyrene havde spist alt helt nede ved jorden, og da viste det sig, at der også var mange æg langt nede i jorden. Hjælper det at lægge sneglegift ud nu?

Jeg synes godt nok, det har været meget tidskrævende i sommer i jagten på snegle.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 22. oktober 2007 kl. 11.10

Hej Inge
Det hjælper nok ikke, at udlægge sneglegift – dels skal sneglene have en vis bevægelighed for at komme hen til giften og dels kan meget af giftstofferne skylles i jorden af efterårsregn inden sneglene klækker og er klar til at flytte sig...

Så selv om det kan være drøjt:
Saml snegleæggene i en spand og overhæld dem med kogende vand. Hvert æg du samler nu kan spare dig for 200–400 snegle næste forår / sommer.

Det er ikke tit, at man får så meget bonus for indsatsen :-)!

Med venlig hilsen
Lone

Nyt svar til emnet »Æg fra dræbersnegle«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Æg fra dræbersnegle

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider