Forum

Dræbersnegle

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pia Walsh, 23. marts 2008 kl. 19.50

Kan i give mig det "hotteste" råd om at holde dræbersneglene ude af køkkenhaven, altså inden de er kommet ind. PS. Jeg har katte.

Hilsen Pia Walsh

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgithe Jensen, 24. marts 2008 kl. 16.18

Prøv med moskusænder, de æder sneglene. De er ikke larmende, men går stille rundt i haven og gufler løs. Dog æder de også grønt.

Hilsen Birgithe

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vagn Nielsen, 27. marts 2008 kl. 20.40

Kære Pia Walsh!

Der er rigtig mange gode råd med hensyn til dræbersnegle og du skal nok regne med, at du skal gøre dine egne erfaringer, men du kan prøve at klikke ind på www.dansksnegleforening.dk, der kan du sikkert finde mange gode råd.

Mange hilsner
Vagn

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren, 26. april 2008 kl. 14.08

Der er her i foråret kommet en ny hjemmeside som kun omhandler dræbersnegle. Der er masser af nyttig viden at hente også om hvordan du ruster dig mod et kommende angreb.

Adressen er www.dsnegl.dk

Held og lykke

Mvh fra "også en endnu ikke ramt haveejer"

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 26. april 2008 kl. 20.25

Leder du efter ordet dræbersnegle på nettet, er der 73,800 sider om emnet. Det siger lidt om problemet. Men nu vil et langsomt arbejdende udvalg under miliøministeriet fremkomme med et foreslag til et udkast om bjørneklo og dræbersnegle.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pille Nielsen, 27. april 2008 kl. 11.16

Jeg oplevede først dræbersnegle i stor stil sidste år. Indtil for 2 år siden lukkede jeg altid mine høns ud efter kl 15. Men det fandt ræven ud af, så den rutine måtte jeg opgive. Jeg er overbevist om at hønsene tog især deres æg, når de gik og skrabede.

Jeg ruger 2–3 hold kyllinger ud i rugemakine, og sidste
år, begyndte jeg at indsamle dem med pølsetang og spand. De blev hældt ind til kyllingerne. I starten var de ikke så vilde med dem, men efter 1 uges tid, åd de
alt. Sidst på sommeren, måtte jeg udvide indsamlings-
teritoriet betydeligt. Dræbersneglene kom frem ved aftenstid langs de klippede stier. Jeg har ikke set nogen i år endnu

Nyt svar til emnet »Dræbersnegle«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Dræbersnegle

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider