Forum

Edderkopper i stueplante…

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maria, 14. april 2008 kl. 13.14

Jeg har en klatreplante, med blomster noget ala hawai-blomster, som jeg købte sidste år.

For en måneds tid siden klippede jeg den lidt ned, og for et par dage siden så jeg at der var kommet 3–4 bitte små edderkopper øverst i planten – og at de havde lavet flere små fine spind.

Som sådan har jeg ikkenoget imod edderkopper, men noget tyder på, at der kan komme rigtig mange her, og det er ikke lige sagen...

Er der nogen der har en idé om, hvor de evt. kan være kommet fra? Der er ikke nogen at se i de andre blomster, der står i nærheden af denne...

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S.G.J, 14. april 2008 kl. 13.35

Hej Maria,
Bare rolig, det er bare edderkoppeunger, som er ''ruget ud'' nu. Der har sikkert siddet noget der ligner en lille klump spind et sted i din plante uden du har bemærket det.

Skynd dig at bære planten ud, måske kan du være heldig de samler sig sammen når du rører deres spin, så er de nemme at få af, ellers må du prøve at ryste eller blæse dem af.

Jeg synes heller ikke det er sjovt med SÅ mange edderkopper inde og de små kan altså lave en masse spin i løbet af kort tid.

Hilsen Solveig

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 14. april 2008 kl. 22.42

Det er lettere bare at lægge "edderkoppe planten "ud på græsplænen en dags tid, i skyggen. Så finder dyrene andre græsgange.

Nyt svar til emnet »Edderkopper i stueplante…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Edderkopper i stueplante…

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider