Forum

Lyse kanter på vinbladene

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Annette Søndergaard, 28. april 2008 kl. 19.57

I mit nye drivhus plantede jeg sidste år en vin, Schuyler. Sidste år havde jeg problemer med, at bladene var meget lyse lige fra de sprang ud faktisk – helt lyse i kanten og lyse ribber. Planten så ikke fantastisk sund ud, men jeg kunne ikke få øje på, at den var angrebet af kryb. Nu hvor bladene igen er begyndt at springe ud, kan jeg se, at der er en lys kant på alle bladene. Hvad er der galt? Er det kryb? Er det jorden, den er plantet i eller?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 28. april 2008 kl. 22.52

Det lyder som om den mangler gødning og vand. Ellers prøv at krasse lidt i barktrævlerne og se om der er nogle små skjoldlus, de tapper næring fra planten og skal fjernes, du kan fjerne meget af trævlerne uden den tager skade. Ellers er det en fordel at plante en vinstok lige udenfor drivhuset, fjerne det nederste glas og føre den ind igen. Derved kommer rødderne vidt omkring efter næring og vand. I det vestlige Frankrig har man fjernet gamle vinstokke hvor rødderne gik over ti meter ned i sandet jord.

Nyt svar til emnet »Lyse kanter på vinbladene«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Lyse kanter på vinbladene

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider