Forum

Hvad er det der spiser bladene?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Annette Skjoldager, 20. maj 2008 kl. 22.09

Sidste år anskaffede jeg mig nogle laurbærkirsebær, som jeg bruger som hæk. Efter kort tid kom der et angreb i dem, som jeg antog var øresnudebiller. Jeg behandlede dem derfor med nematoder i eftersommeren. For at være på den sikre side har jeg netop behandlet dem med nematoder. Planterne har netop blomstret fint og skyder med nye blade på livet løs. Så langt så godt.

Men jeg kan se at der igen i de nye skud er blevet spist af dem. Da jeg "inspicerede" planterne synes jeg, at jeg fandt en larve på nogle af de små nye skud. Jeg er dog ikke helt sikker for jeg tabte den inden jeg nåede at se "det" (hvad det end var jeg fandt) rigtigt. Men det lignede en lave på ca 2 cm, der har den let gyldne/lyserøde farve som de afblomstrede blomster på planten har (derfor er jeg også lidt i tvivl om hvorvidt det rent faktisk var en larve.)
Men er der nogen der kan hjælpe med idéer til dels hvad det kan være, der fortsat huserer i mine dejlige planter, og dels hvad jeg kan gøre ved det?

På forhånd tak.

mvh
Annette

Nyt svar til emnet »Hvad er det der spiser bladene?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvad er det der spiser bladene?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider