Forum

Mit blommetræ visner.?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 4. juni 2008 kl. 18.19

Jeg har en lille blommetræ i haven jeg plantede sidste år i april. Sorten er René Claude og endelig var træet begyndt at få en fin stamme og der var fin vækst i træet sidste forår/sommer.

Iår kom der knopper, lidt senere end i mine æble/pære træer. bladede kom men i spidsen af skuddene vel 20.30 cm fra spids og ned forblev knopperne bare knopper og vidsnede...

I løbet af no time begyndte træet langsomt at visne, bladene krøllede sammen, blev sltne og brune for tilsidst at være helt knastørre.

Træet er vandet hver uge. jeg tænker det kunne have fået frost? Har læst at spæde unge træet godt kan overleve...man bliver en sæson bagud.

Jeg skar lidt i barken, en gartner sagde at var der grønt under var der liv. barken var tør og grenen var brun hele vejen igennem...

Jeg har nu beskåret det ned til dér hvor grænen ikke længere er brun – længere oppe af grenene hvor var noget at grenen stadig grøn men med brune striber indeni...

Hvad pokker kan der være sket? Træet betyder noget specielt og jeg vil gøre ALT for at redde det. Det e rnu beskået ned så alt det "syge" er væk. der er blade på det på nogle af grenene.

Nogle de rhar tips, ideer, råd?

Hilsen Lise

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 5. juni 2008 kl. 7.28

Nyt svar til emnet »Mit blommetræ visner.?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Mit blommetræ visner.?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider