Forum

Dagliljer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 28. juni 2008 kl. 19.41

Hej. Jeg er meget glad for dagliljer og har mange forskellige. Men mange af blomsterne springer ikke ud de er nærmest lidt misdannet. Er der en der kan give mig en grund til at blomsterne bliver misdannet.?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 30. juni 2008 kl. 6.46

Jeg har en lille mistanke om, at det er et resultat af tørke, at planten har manglet vand under knopdannelsen, og dermed har fået vækstskade. Kan det være tilfældet?

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 30. juni 2008 kl. 7.09

Ja det kan være en mulighed men jeg har vandet dem under tørken men det har måske ikke været nok. Planterne er meget store så de kræver meget vand.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia, 2. juli 2008 kl. 10.14

In daglilje har sikkert knopgalmider (larven sidder ofte inde i knoppen) – det har mine (Contarinia quinquenotata)

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 2. juli 2008 kl. 14.19

Hej Pia. Tak for dit svar. Du har desværre ret. Men nu har jeg da et navn på fjenden. Hvad gør du for at undgå den skader dagliljerne alt for meget?.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia, 2. juli 2008 kl. 14.43

Der er mange år helt uden angreb så jeg gør faktisk ikke noget...

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 3. juli 2008 kl. 7.10

Hej. Tak for dit svar. Der er vist heller ikke noget at gøre kun at håbe på at der ikke bliver alt for mange angreb. Jeg havde også lidt sidste år. Nu fjerner jeg de angrebne blomster og glæder mig over dem der er udskadte.

Nyt svar til emnet »Dagliljer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Dagliljer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider