Forum

Hvad er der galt med min kaktus?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Erik, 18. oktober 2009 kl. 12.51

Hej.

Min kaktus har fået et underligt hvidt lag. Den gror stadig fint, men det er ikke særlig kønt. Er det normalt?

Jeg har vedhæftet et billedarkiv.

img207.imageshack.us/gal.php?g=dsc02769g.jpg

Er der evt. en som er hurtig ID min kaktus? Kan ikke rigtig finde ud f hvad arten hedder.

På forhånd tak.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 18. oktober 2009 kl. 21.24

Det eren opuntia(figenkaktus art)...har selv ficus indica robusta og enkelte andre som kan være ude hele året.

det med den grå belægning har mine også det er et vækst lag som gør at med tiden vil det blive hård som en træstamme for at holde kaktussen opret da de bliver meget tunge med aldren...og store+høje.prøv at søge pågoogle under opuntia og se hvad det kan blive til.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Paul Erik, 19. oktober 2009 kl. 9.01

Tusind tak for dit svar.

Jeg anede ikke det der med belægningen, men man skal jo også lærer noget nyt hver dag.

Jeg kan dog ikke lige finde ud af hvilken opuntia det er, men jeg må lige kigge noget mere...

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorthe S., 4. februar 2019 kl. 14.59

Min kaktus er blevet lysegrøn og blød meget hurtigt.
Den har også fået et hvidt lag
Skal den smides ud?

hilsen dorthe

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 4. februar 2019 kl. 15.16

Det er ikke nogen kaktus , men en sukkulent Euphorbia ovarta , alle planter i Euphorbia familien indeholder en meget giftig hvid mælkeagtig saft som siver ud bare man let sårer den , det er det hvide man kan se på billedet , må absolut ikke komme i øjnene , åbne sår , undgå kontakt med huden , den lysegrønne farve er nok overvanding og etioleting , for varmt og for lidt lys .
Om du vil smide den ud , det må være op til dig selv , hvis du stiller den tørt , lyst og koldt de næste 2 måneder , så er der mulighed for at den kommer sig...................

Nyt svar til emnet »Hvad er der galt med min kaktus?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvad er der galt med min kaktus?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider