Skrevet af: Charlotte, 15. november 2009 kl. 18.10
Jeg har en lille chilliplante, der ser ud til at være blevet syg, den er begyndt ufatteligt hurtigt at visne og har fået små sorte pletter over det hele på dens små grene. Tænker at det måske er svamp, men ved ikke hvad jeg skal gøre ved den. Den har fået lidt flydende gødning i vandet hver uge henover sommeren og har lavet to små chillier.
Skrevet af: Søren S Duun, 15. november 2009 kl. 18.19
Det er med stor sandsynlighed en svamp, får den meget vand og hvor står den ude eller inde?
Står den ude vil den efterhånden dø, hvis ikke den har fået frost endnu kan du rykke den indenfor, evt plante den om og sætte den et kølig, men frostfri sted.
Skrevet af: Charlotte, 15. november 2009 kl. 18.28
Tusind tak for et hurtigt svar. Den står inde i vindueskarmen i halvsol og den får vand en gang om ugen. Synes du jeg skal plante den om i nyt frisk jord?
Skrevet af: Søren S Duun, 15. november 2009 kl. 19.56
Det sker der ikke noget ved og den vil som regel også smide de gule blade og begynde at sætte nye. Man kan godt avle chillier indenfor i vindueskarmen. Men de bliver ikke så gode som de solmodne.
Til foråret lige inden den skal i haven kan du beskære den tilbage så vil den sætte nye sideskud og blive tættere.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Syg chilliplante