Forum

Jordbærplanterne blir ædt!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anja K., 29. juli 2010 kl. 16.38

Der er fuld af huller i bladene på mine jordbærplanter, og nogle af skudene er
helt ædt. Der sidder nogle små larver på nogle af bladene. Hvad gør jeg for at redde mine jordbærplanter og -skud?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle *, 29. juli 2010 kl. 17.18

Man kan altid begynde at pille dem af, men det kan jo være ret omstændigt hvis man har mange planter.

Har du prøvet at bruse dem med vandslangen, ligesom med bladlus?

Andre råd har jeg ikke. Næste år kommer de igen.

Helle-Sofie

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 29. juli 2010 kl. 21.36

Ihvertfaller har jeg nu altid sagt til mig selv, at kemi i haven til en hver tid bør undgaas. Den slags går jo da lige i grundvandet, samt man selv resikere at indtage det gjemmen føden - den slags er der ikke meget sjov med. I det specifikke tilfælde, kunde det jo da synes, at da netop den "kedelige" metode, hvor man maa ned på alle fire, maaske kunde gaa hen og blive den eneste rigtige. Der er mangt og meget man kan undre sig over i denne verden. Jo ældre man bliver, jo mere tænker man over tingene - ja, saadant har jeg alle tider sagt!

Mvh Eivin (^_^)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Therkildsen, 12. juni 2023 kl. 8.54

der bliver små huller i bladene på jorbærpøanternr

Nyt svar til emnet »Jordbærplanterne blir ædt!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Jordbærplanterne blir ædt!

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider