Skrevet af: Riborg Dæhnert, 21. juli 2011 kl. 22.22
Har aldrig set dem før.
Opdagede for et par dage siden nogle små (ca. 1 cm lange) sorte, slimede ormeagtige dyr, der nærmest havde udsuget partier af blade på mit lille, nyplantede kirsebærtræ. Kun overhuden på bladene var levnet.
Jeg fik så travlt med at udrydde dem, at jeg ikke nåede at tage et billede.Håber alligevel, at en eller anden kan genkende "uhyret".
Dyrene var lidt tykkere i den ene ende. Jeg fjernede dem med køkkenrulle - havde simpelthen ikke lyst til at røre ved dem p. gr. af deres ulækre, fugtige udseende ( på trods af tørvejr). Da jeg masede dem, blev papiret selvfølgelig helt grønt.
Hvad er det for et mærkeligt dyr, jeg har fået inden for matriklen?
Riborg
Skrevet af: Jørgen Jensen, 13. august 2018 kl. 15.20
Det er mærkeligt at du ikke har fået svar siden 2011, der må da være nogen som kender til det. Imidlertid har jeg også oplevet det her i varmen og har taget et foto. Måske er det kun i sådan ekstrem varme at det forekommer. Mit træ er også nyt, købt her i foråret. Vi håber at nogen kan forklare det. Jørgen
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 13. august 2018 kl. 15.33
Mon ikke det er larven af frugttræbladhveps :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Sorte larver/orm på kirsebærblade