Forum

Forår på vej.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 9. januar 2017 kl. 17.14

Hej.

Så er foråret på vej her med de første vintergækker fremme. :-).
Denne blok er først fremme hvert år. Den står ellers ikke nær ved huse eller lignende, men i kanten af en lille skov bagerst i haven.
Mon det er en særlig slags? Der er ingen synlig forskel fra de andre, som står tæt på, men kommer lidt senere.
Den har stået på det samme sted så længe, jeg kan huske ( mere end 50 år ).

Vh. T&HPP

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 9. januar 2017 kl. 20.58

Dejligt :-) der er mange sorter af vintergæk, dertil hybriderne, så en 4-500 slags har vi nok. Jeg tror det var Søren Ryge der engang i en udsendelse var på besøg hos en samler, det var helt vildt hvor mange han havde.
Mine er også tittet op og en del andre blomsterløg står og lyser med grønne spidser.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 11. januar 2017 kl. 8.38

der er osse andre tegn på foråret

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 11. januar 2017 kl. 8.40

@ - anne sorter og hybrider er det samme du mener nok arter

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 11. januar 2017 kl. 13.52

ja, undskyld. håber ikke har holdt nogen vågen :-)

Blåmejserne er ivrige i dag, de ser på en af mine redekasser, spændende om de flytter ind.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anette Grøn, 12. januar 2017 kl. 7.40

Mine vintergækker er også godt på vej. Jeg har et helt specielt forhold til dem. Jeg fik en lille klat af nogle naboer, da der slet ikke var nogen på ejendommen da vi kom hertil - for 31 år siden. Siden har jeg delt, og delt i vildskab, og nu har jeg vintergækker over alt. Så jeg sender mine naboer en venlig tanke hvert årm når de titter frem :-)

Nyt svar til emnet »Forår på vej.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skovhave, flerårige grønsager og permakultur > Forår på vej.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider