Forum

Tip til et hyldebær-sted?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone F., 26. august 2018 kl. 17.03

Jeg bor i Nordsjælland og vil være taknemmelig for et tip til, hvor jeg kan plukke lidt hyldebær her i august... det kunne måske være hegn med offentlig adgang langs en mark eller i din have? og jeg vil også gerne betale for bærrene.

Problemet er jo ofte, at man ikke kan nå bærrene :-)

Håber at få et lille tip for jeg elsker hyldebærsuppe og -saft og det er ofte noget tyndt sjask, du kan købe i rundt omkring.

Hilsen Lone

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 26. august 2018 kl. 19.21

Mht. ar nå hyldebærrene, så tag en haverive med når du skal plukke dem. Hyldebærgrenene er oftest bløde og tåler let at blive bøjet eller trukket ned i plukkehøjde.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben H., 26. august 2018 kl. 21.33

Hej Lone

Kender du denne hjemmeside: sanker.dk/ ?
Måske kan du finde hyldebær i nærheden af dig via hjemmesiden.

Ellers kan du prøve at spørge på www.deljorden.dk, om der er nogle, der har mange hyldebær i deres have, som du må komme og høste af.

Mvh. Iben

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone F., 27. august 2018 kl. 9.45

Tusind tak for gode råd - Gert og Iben. Både tip med rive og sankested og deljorden er helt nye for mig! Hilsen Lone :-)

Nyt svar til emnet »Tip til et hyldebær-sted?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skovhave, flerårige grønsager og permakultur > Tip til et hyldebær-sted?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider