Forum

Ægtekastanier og morbær

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karen Ingrid Schultz, 25. november 2018 kl. 14.51

Vil rydde område og plante ægte kastanier og morbær. Hvis planterne får lov at blive store, er der kun plads til en af hver. Hvis vi beskærer dem tænker jeg der kunne være to af hver. Det kunne også have den fordel at de ikke skygger på terrassen på et tætliggende hus. Har nogen erfaringer med at beskære kastanier og morbær? Og har nogen erfaringer med kun et kastanietræ. Har set at der er en sort som kan bestøve sig selv (Marigoule).

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 25. november 2018 kl. 15.07

I Spanien er kastanjerne beskåret, og bliver det jævnligt.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 25. november 2018 kl. 15.15

Jeg glemte at vedhæfte et billede fra sidste uge

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 25. november 2018 kl. 22.20

Der hvor jeg boede før havde jeg et sort morbær træ stående i mange år og glædet mig til at det omsider gav bær Og da det så endeligt skete var det lidt af noget svineri. Bærrene farver meget og er meget vand holdigt. Jeg syntes også at det var svært at plukke dem på det rigtige tidspunkt. Ofte var de mugne lige efter modenhed.

Derfor skal I nøje overveje hvor i vil sætte det. Træet kan blive enorm stort og mange år gammel. Personlig syntes jeg at det er lidt synd at skære i det. Hvis man skal beskære i det har jeg altid gjort det efter bladfald.
Da jeg har nemmere ved at overskue hvad jeg laver. I mine unge dage fik mine svigerforældre et lille ægte kastanje træ af mig. Dette sørgede deres får for at beskære, dvs at lige så snart de kunne spise af det gjorte de det. Det hjalp temmelig meget da det senere blev dækket med net.

Nyt svar til emnet »Ægtekastanier og morbær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skovhave, flerårige grønsager og permakultur > Ægtekastanier og morbær

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider