Forum

Løg

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rikke Møller, 26. oktober 2020 kl. 8.39

Hej, jeg har en del planter som spreder sig fra hækken, især her i oktober har de har spredt sig meget. Jeg er i tvivl om det er ukrudt da de er små hvide løg som er nemme at tage op, nogen bud på hvad det kan være? Vh Rikke

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chris J., 26. oktober 2020 kl. 15.28

Hvis bladene ser ud som nederst på billedet, så kunne det vel ikke være løvehale?
Kan du tage et billede af løg i forhold til størrelsen af bladene?

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Møller, 27. oktober 2020 kl. 7.52

Jeg synes nærmere det ligner vorterod og de små "løg" du beskriver er måske deres ammerødder. Hvis jeg har ret, har du en udfordring. Du kan også bare lade dem være, så får du et gult tæppe til foråret Mvh jette

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke Møller, 27. oktober 2020 kl. 8.11

Tak for svar, jeg mindes der i foråret var gule blomster i hækken, så vorterod passer meget godt. Mvh Rikke

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim Petersen, 27. oktober 2020 kl. 8.46

Hjertebladet Gemserod kunne være en mulighed.
Den har også gule blomster og den har knolde på jordstænglerne.
Prøv at google den :-).

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 28. oktober 2020 kl. 18.11

Vorterod er vist ikke fremme nu - mener de visner ned allerede i juni?

Vorterod er en fornøjelse - den lyser op og tilbyder mad til bierne i det tidlige forår og så forsvinder den helt igen inden sommeren.

At udrydde den er en hård opgave - og overflødig i de fleste tilfælde.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. oktober 2020 kl. 8.20

Tom Andersen har ret: det er en omsonst opgave at ville udrydde vorterod. Jeg har prøvet med held for mange år siden, men nu har de igen etableret sig og får lov til det. De er livsbekræftende i små tæpper om foråret, men siger selv farvel'og tak efter blomstringen.

Jeg synes ikke at bladene ligner vorterod. Dens blade er tykkere og mere blanke.... hos mig. Lad os se en opgravet plante!
Ingeborg

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 29. oktober 2020 kl. 11.34

Korsknap har blade, der ligner vorterod, men kendetegnet er de blå blomster og lange udløber, men ingen ammeløg.

Nyt svar til emnet »Løg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skovhave, flerårige grønsager og permakultur > Løg

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider