Forum

Hvad hedder planten

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Birthe Bagge, 14. marts 2012 kl. 8.30

hvad hedder denne plante,er det normalt at den lomstre????
jeg har haft sådan en plante i mange år,pludselig kommer der en blomst, er der nogen der kan hjælpe mig med svar.
hej fra Birthe

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 14. marts 2012 kl. 8.37

Hej Birthe det er en sanseveria, det som du kan se komme op midt i planten er en blomst.
MVH Lis

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birthe Bagge, 14. marts 2012 kl. 9.51

hej Lis tak for dit svar, hved du om det er almindeligt at den blomstre????? hej fra Birthe

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 14. marts 2012 kl. 11.07

både ja og nej, nogle af arterne er nemmere at få i blomst end andre, der findes rigtig mange forskellige sanseveriaer, vi har lige haft den oppe inde på mit forum, hvor der er et par stykker der samler på dem.
mvh Lis

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birthe Bagge, 14. marts 2012 kl. 13.05

hej igen Lis, jeg har 4 potter med dem,og der er nok 4-5 stk i hver potte,så er der nogen der vil ha´ nogle af dem er de velkommen til at skrive til mig,hej fra Birthe

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 14. marts 2012 kl. 14.57

Hej Birthe jeg kunne da godt tænke mig et lille aflægger, send mig en mail så sender jeg min adresse
MVH Lis

6 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Birthe Bagge, 14. marts 2012 kl. 16.13

Slettet af administrator 15. marts 2012 kl. 9.46.

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 14. marts 2012 kl. 18.34

I tilgift maatte det oplyses, at denne type af plante da efter min viden da ligeledes kaldes for Bajonetplante, eller da det sjove navn svigermors skarpe tunge. Ja det sidste har jeg da alle tider fundet saa morsomt, saa morsomt.

Mvh Eivin (^_^)

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: TOT Gregersen, 20. juni 2013 kl. 11.22

Jeg har bajonetplanter både med og uden hvid kant. Nu har den med hvid kant begyndt at skyde skud, men der er ikke hvid kant på! Hvorfor mon?

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 31. juli 2013 kl. 19.50

Det er "svigermors korte tunge" med gul kant kaldes de "svigermors guldskål", jeg har haft en del af dem i årenes løb, og ingen af mine har blomstret, så lidt sjældent er det da.

At de ikke har hvid kant skyldes sikkert at de nye aflæggere er muteret tilbage til den oprindelige grønne form
Det kan ske, og farvemutationer fungerer som regel mindre godt end den oprindelige version, da farvemutationer som regel har større behov for fx lys og den slags.

Mvh
Tine- nu kun med de lange "svigermødre"

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: TOT Gregersen, 31. juli 2013 kl. 22.00

Den korte model af planten har jeg masser af, og de kan sagtens blomstre. Dens børn får hvide striber som moderplanten. Jeg har ikke den korte model med kun grønne blade. Jeg mener, at moderplanten ikke kan blomstre mere end én gang.

Nyt svar til emnet »Hvad hedder planten«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Hvad hedder planten

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider