Forum

Citrus Fortunella Margarita

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: B. Christensen, 25. marts 2012 kl. 14.34

Jeg har fået et flot citrustræ med ovenstående navn. Da jeg aldrig før har haft en sådan plante, vil jeg gerne have et godt råd.
Er det godt at plante træet i en selvvandingspotte ?
Er det tempereret kogt kold vand der skal gives eller?
Jeg har en udestue - men bliver der for varmt i sommertiden?
Kan træet stå ude om sommeren?
Jeg får ikke så meget ud af brugsanvisningen da den er på spansk.
Birthe

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mikkel T., 26. marts 2012 kl. 22.00

Hej Birthe

Hvad er det for en selvvandingspotte? Citrus planter må ikke være helt gennemblødte konstant da rødderne ikke må mangle ilt. Der er ingen grund til at koge dit vand. Når du vander uden gødning så brug regnvand da det har lavere PH værdi end ledningsvand, Når du bruger flydende citrus gødning bruger du alm ledningsvand da de som regel er tilsat PH sænker. Dit træ kan godt stå ude så længe temperaturen ikke kommer under 5 grader.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mikkel T., 26. marts 2012 kl. 22.03

Hej Birthe

Hvad er det for en selvvandingspotte? Citrus planter må ikke være helt gennemblødte konstant da rødderne ikke må mangle ilt. Der er ingen grund til at koge dit vand. Når du vander uden gødning så brug regnvand da det har lavere PH værdi end ledningsvand, Når du bruger flydende citrus gødning bruger du alm ledningsvand da de som regel er tilsat PH sænker. Dit træ kan godt stå ude så længe temperaturen ikke kommer under 5 grader.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B. Christensen, 27. marts 2012 kl. 7.54

Tak for dit svar.
Det er en ganske almindelig selvvander potte med insats i bunden - således at der er luft til rødderne og de ikke står i vand hele tiden.
Gad vide om vi kan bruge/spise frugterne på træet - lige nu pt er det fyldt med masser af frugter, der tynger en del. Og det ville være kedeligt hvis grenene knækkede.

Nyt svar til emnet »Citrus Fortunella Margarita«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Citrus Fortunella Margarita

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider