Forum

Agurkeplanter i vindue

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: M. Have, 26. maj 2012 kl. 23.20

Jeg har lavet agurker planter fra frø i min vindueskarm. Men her det sidste stykke tid er bladene blevet grimme og visner fuldstændig. Så har kun et til to blade der er nogenlunde gode på hver plante. Planterne er ca. 10 cm. høje. Tror selv det kan være:
1. for meget sol
2. for lidt gødning
Hvad tror I?
Synes selv at vandingen har været god, men som sagt så var planterne gode det første lange periode

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 26. maj 2012 kl. 23.29

Hej Marc

Det vil være rent gætteri uden et billede, så har du ikke mulighed for at lægge et ind?

mvh
Anja

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 27. maj 2012 kl. 8.46

Er potterne ved at være for små?

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 27. maj 2012 kl. 10.19

Hej Marc

De symptomer du nævner er netop en af grundene til at jeg nu helt har opgivet at fremdrive agurker selv. Jeg tror, at en stor del af problemet skyldes overvanding- det er svært at holde balancen mellem at holde agurkerne i live og samtidig ikke overvande.

Noget andet er, at planter ikke kan tåle at stå i et solfyldt vindue uden afskygning midt om sommeren, så der kan også være tale om svidning af bladene.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M. Have, 27. maj 2012 kl. 10.22

vibeke det kan være at potterne er for små, men jeg ved at rødderne ikke er fuldstændig fyldt ud i potterne

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M. Have, 27. maj 2012 kl. 10.26

mette jeg har netop igår smidt lyse persienner ned foran planterne, så de ikke får direkte lys. Så må jeg se om det er det der er problemet. Spørgsmålet er så om jeg kan nå at redde dem. Jeg havde ellers held med agurkerne sidste år, med samme placering.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rebecca Toubøl, 6. juni 2012 kl. 23.44

Jeg har samme problem på 3 ud af 7 planter i vindueskarmen. Sidst jeg pottede om, gav jeg nogle af planterne lidt champost pottejord sammen med såmuld. Det havde de det ikke så godt med, men det er også en af dem, der kun har såmuld at vokse i, der visner et par blade på? Jeg nipper bladene af og da resten af planten har masser af grokraft regner jeg med, at det går fint.
Alle agurkeplanterne vandes nu med nældevand.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rebecca Toubøl, 13. juni 2012 kl. 9.46

Jeg har stadig samme problem, det er udelukket at det er mangel på gødning, svidning fra sol - sidste mulighed som jeg tror på, er overvanding, da problemet også opstår på de nyere blade. Jeg har dog ikke indtryk af, at det hæmmer planten at jeg har fjernet de grimme blade, de skyder helt vildt og agurkerne udvikles fint.

Nyt svar til emnet »Agurkeplanter i vindue«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Agurkeplanter i vindue

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider