Forum

Hvad er navnet på disse?+ Paradistræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Line Marie T., 8. juni 2012 kl. 10.23

Hej, typisk superbedst ikke at komme navn på planterne!
Nå men, jeg har lige købt dem, og pottet dem om, så de kan få lov til at bo sammen!

Jeg kunne godt tænke mig navnet på dem, så kan jeg passe dem ekstra godt, iser "alinenplanten"

Plante 1: Jeg håber ikke der er nogle der har en frækhed at sige mig, at det er en kaktus, jeg håber jeg kan få et lidt mere præcist navn

i47.tinypic.com/smgcht.jpg

Plante 2: Alienplanten, jeg tror det er en sukkulent. Og så elsker jeg at ae den, den føles sjovt ♥

i46.tinypic.com/2yo8fts.jpg

Så har jeg et spørgsmål vedrørende mit paradistræ.
planten består af 4 "grene" og træ små stiklinger som jeg har tilføjet, højden er ca 20 cm. Jeg kunne godt tænke mig et stort paradistræ, engang når jeg får plads... men jeg kunne godt tænke mig at vide, om man kan gøre noget så den får nogle tykke stammer/grene, hvis i forstår?

Noget alla dette:

cdn.styleforum.net/e/ee/eed55b5a_319283_10100125604210177_22603655_42964683_855445193_n.jpeg

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Marie T., 8. juni 2012 kl. 10.25

Iøvrigt, det er sådan én jeg drømmer om, lidt af et livsprojekt, hva?

www.succulent-plant.com/families/crassulaceae/crassula/p1000577.jpg

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 8. juni 2012 kl. 11.43

Den første du viser er en art kaktus det kunne være en opuntiatype, dem findes der en masse forskellige arter i den familie, og det er svært at sætte navne på kaktus, især uden blomster,, det man oftes gør når man skal finde navne på kaktus er at tælle ribber, torne, osv.
den ander du viser er en sukkulent, det kan være en fenestraria aurantiaca.

Med hensyn til dit paradistræ så kan kun tiden gøre stammen og træet større, så enten må du vente på at det bliver gammelt og stort eller du må købe et der er stort.
MVH Lis

Nyt svar til emnet »Hvad er navnet på disse?+ Paradistræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Hvad er navnet på disse?+ Paradistræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider