Forum

Tilandsia i glaskolbe

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Andreas A., 28. juni 2012 kl. 16.49

Jeg har netop købt disse 3 Tilandsia sp. i den lokale Føtex.

Det er de store kolber, som normalt koster kr. 80,00 / stk.

Jeg kan se det er to forskellige arter, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg bør passe dem.
Jeg har et halvmørkt badeværelse, som jeg går ud fra vil være oplagt pga. dampen fra bruseren men bør jeg forsøge at skære den lim de er sat fast i kolberne af?
Det er MEGET små planter og, sandt at sige, har en af dem set bedre dage, men da jeg fik dem alle tre for kr. 75,00 kunne jeg ikke lade være med at købe dem.

Venlig hilsen
Andreas

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 29. juni 2012 kl. 8.22

- mine tillandsia hænger på en overdækket terrasse om sommeren ( bliver overbruset daglig ) kølig vinterhave om vinteren -

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: René Wutborg, 29. juni 2012 kl. 12.46

Tillykke med planterne. Der findes mange sider med pasningsanvisninger på nettet og også mindst eet gartneri (tysk), der dyrker og sælger et meget stort udbud af arter. Har selv Tillandsiaer på 15. år. Min erfaring er af de er meget tolerante, blot skal de ikke stå for varmt eller i fuld sol. (De vokser naturligt i Sydamerikas bjergskove, i halvskygge og kølighed). Personligt ville jeg "befri dem" for limklatten, mest af praktiske årsager; det gør det nemmere at lægge dem i blød ugentlig (i en SVAG gødningsopløsning) eller stille dem ud i regnvejr. Selv har jeg anbragt mine i opsætninger af troldgrene (se billede). Hvis de trives skal de nok blomstre hen ad vejen.
mvh R. Wutborg

Nyt svar til emnet »Tilandsia i glaskolbe«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Tilandsia i glaskolbe

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider