Forum

Chili Habanero Dulce.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 4. august 2012 kl. 13.12

Jeg har i vinters sået en Habanero Dulce. Jeg har den indedøre idet den ellers skulle have svært ved at modne. Jeg købte den fordi det skulle være en mild chili. Nu har den så fået den første modne orange chili. Så jeg plukker den og glæder mig til at smage den. MEN...MEN....Det var så stærk at jeg følte at jeg brændte op i munden. Det kom helt bag på mig...jeg troede den var mild :-(
Har I andre nogen erfaring med denne chili ??? Måske er det bare mig der er en kylling ?? Skal jeg evt fjerne væggen på chilien ??

Hilsen lone

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 4. august 2012 kl. 17.39

Det var underligt - den skal være helt mild...

Nogen gange sker der underlig ting med de første frugter, så jeg vil tro, at de næste må være i orden - ellers er det frøene :)

Har du mulighed for at sætte et billede ind af plante og frugt?

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 4. august 2012 kl. 18.03

Hej Anja.
Jeg skal nok lægge et billede ud snarest, jeg skal lige have hjælp til det ;-)
Ja...jeg synes også at det er underligt. Jeg har købt frøene hos Bjarne !! Men de ligner godt nok !! De der er på planten nu er grønne....men den jeg prøvesmagte....var blevet orange. Vil du mene at de er helt milde...har du haft dem ??

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 5. august 2012 kl. 11.30

Her kommer så et billede af den chili som er købt som " Habanero Dulce "
Den er som sagt MEGET stærk. Jeg har også Hungarian Wax og den kan jeg sagtens spise ;-)

Hilsen Lone

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 5. august 2012 kl. 11.51

Den ser heller ikke helt rigtig ud, synes jeg - prøv at sende billedet til Bjarne og hør ham. Hvis der er noget galt med frøene, vil han meget gerne have det at vide!

Jeg har dyrket den i en del år efterhånden, og det er en mild, lækker frugt...

Ser lige om jeg kan finde et billede :)

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 5. august 2012 kl. 12.39

Tak for hjælpen Anja :-) Ja..jeg henvender mig til Bjarne...Nu har jeg et billede af din som er orange nu, så kan jeg sammeligne når min engang igen skifter farve :-) Jeg var lige på det sidste med at få sået min i foråret, derfor er den ikke længere fremme !

Hilsen Lone

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper N., 21. august 2012 kl. 15.42

Chili verdenen er lidt af et klondyke hvor tingene ikke altid helt foregår så struktureret som i de store frøfirmaer:) Så der er nok ikke 100% garanti for at pollen ikke kommer fra en anden sort og måske er sorten selv heller ikke helt stabil.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 21. august 2012 kl. 16.20

Der er nu ikke noget Klondyke over Bjarnes frøfirma :)

Men han kan jo have fået frø fra en dårlig leverandør, og så vil han helt sikkert gerne have det at vide...

Habanero Dulce er fint stabil - har dyrket fra egne frø i 6-7 år nu uden overraskelser.

mvh
Anja

Nyt svar til emnet »Chili Habanero Dulce.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Chili Habanero Dulce.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider