Forum

Hibiscus/ Hawaii blomst smider blomsterk

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Line Marie T., 29. august 2012 kl. 14.34

Hej,

fornyelig købte jeg en Hawaii blomst i Føtex, den var i god stand og jeg kunne se at der var en masse blomster klar til at springe ud.
Jeg omplanter i en lidt større potte den så snart jeg kommer hjem, rødderne er tykke og har en god farve.

Den står ved vindueskarmen og bliver vandet alt efter hvor varm dagen har været. (hvor meget skal den enlig vandes?)

Den ser super god ud, men forleden skulle jeg lige ”nusse” den lidt, og jeg rørte knap nok en moden knob da den faldt af, og knobben var enlig ret slatten.

Det er sket to gange på samme dag, jeg vil tro de vil springe ud efter 3-4 dage hvis den ikke fejlede noget.

Min mor siger den lige skal vænne sig til sit nye "hjem", har hun ret?

Er det naturligt, eller er der noget i vejen? Jeg vil jo gerne have den i mange år :)

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Marie T., 29. august 2012 kl. 14.34

Og undskyld at jeg altid gør mine tråde sååå lange xD

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 29. august 2012 kl. 17.32

Hej Line du har nok gjordt den fejl, at du har plantet din plante om under blomstring, det gør man ikke, men i foråret når den skal starte efter en hvileperiode, er det en rigtig god idè, måske kan du redde et par knopper ved at spare på vandet, så planten tvinges til at skyde nye rødder, der kan optage vand og næring. Når du ompotter en plante, tørrer de bittesmå rødder ud. Hilsen Henry G.

Nyt svar til emnet »Hibiscus/ Hawaii blomst smider blomsterk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Hibiscus/ Hawaii blomst smider blomsterk

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider