Forum

Chilier gror ikke

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bo G., 12. november 2012 kl. 15.03

Jeg købte nogle Chokolate Habanero frø fra Amazon, og har sået alle 20 frø jeg modtog. Kun 4 har spiret, og de gror ikke rigtig.
Der er gået cirka en uge fra de spirede, og lige nu er de kun mellem 1-4 cm og har 2 blade.

De får al den sollys i vindueskarmen de kan få, og samtidig får de en masse kunstigt lys. I alt cirka 12 timers lys om dagen.

Der er mellem 20-25 grader der, hvor de står, og jeg vander dem en lille smule. Kun lige nok til at de ikke tører ud.

Hvad gør jeg forkert? Har jeg bare fået nogle dårlige frø, eller har jeg helt overset noget?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 12. november 2012 kl. 22.29

Hej Bo

4 ud af 20 er ikke meget, men Habanero kan også være meget længe om at spire - helt op til en måned. Hvornår har du sået dem?

Ellers lyder det helt normalt, at det går så langsomt med udviklingen - de gror også ret langsomt.

Hvad er det for lys, du giver dem? Jeg ville nok give dem mere end 12 timer om dagen - mine får ca. 16 timer under LED-lys, og det trives de fint med.

Du kan i øvrigt finde en masse chiliinfo her:

chilifan.dk/da/forum/

og her:

dyrkchili.weebly.com/

Mvh
Anja

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bo G., 13. november 2012 kl. 8.34

Hej Anja
Det er omkring en 3-4 uger siden jeg såede frøene, og der er i øvrigt lige kommet endnu en spire, så jeg er oppe på 5.

Det lys jeg giver er en sparepære på 2700 kelvin med ca. 500 lumen. Det hænger 10 cm over spirerne.

Jeg har godt læst at habanero er lang tid om at spire, men jeg vidste ikke at de også groede så langsomt.

Nyt svar til emnet »Chilier gror ikke«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Chilier gror ikke

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider