Forum

Min stuebirk taber sine blade

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Poul Olsen, 19. marts 2013 kl. 15.08

Min stuebirk, som jeg har haft i årevis, er begyndt at tabe sine blade. Planten vokser i en konstantvandet sammenplantning og der har den stået og set fin ud i mere end 20 år. Den står ikke perfekt; lyset på stedet er ikke så stærkt, men det har dog gået så længe. Kan den blive for gammel?
Poul

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Holm Villadsen, 19. marts 2013 kl. 21.24

Jeg har en stuebirk, der er 30 år gammel.
Den har fået ny potte og jord 2-3 gange i alt, næsten aldrig fået gødning og kun sparsomt med vand. Mange gange har den tabt masser af blade i løbet af vinteren, men de er altid kommet igen.
Sidste år, synes jeg, at den var kommet til at se lidt energiforladt og pisten ud, så jeg lavede en jordblanding med bladjord og alm. sandjord, og så beskar jeg den ret kraftigt.
Resultatet har været, at den faktisk slet ikke har tabt blade denne vinter, og at der allerede er kommet masser af nye blade og små grene... jeg tror sørme, den trives igen, og måske holder den mange år endnu.
Ved faktisk ikke, hvor gammel sådan en kan blive.

Nyt svar til emnet »Min stuebirk taber sine blade«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Min stuebirk taber sine blade

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider