Forum

Novice spørgsmål (sukkulenter)

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Line Marie T., 24. marts 2013 kl. 22.01

Jeg ved godt sukkulenterne elsker sol, og man skal spare på vandet og varmen om vinteren. Mine planter på et sydvendt vindueskarm.

Anyway. Bladene på mine sukkulentere er blevet lidt bløde mest min ”spoon jade”, jeg har ikke givet den meget vand i løbet af vinteren, så nu gav jeg den en tår, det samme med mit store paradistræ, som ikke har så sprøde blade som den plejer, samt min novemberkaktus, som lige er blevet færdig med at blomstre. Jeg håber ikke jeg har gjort noget dumt ved at give dem en tår vand?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 25. marts 2013 kl. 19.40

Hej Line Marie dine sukkulenter er nok ved at tørre for meget, når de står i stuetemperatur i et sydvendt vindue, skal de også have vand om vinteren, een tij to gange om måneden, på nuværende tidspunkt, vil det være en god idè, at dyppe potten (med planten i) i en spand vand, så potten er helt under vand, lad den stå i et par minutter, tag så potten op og lad vandet løbe ud, så har planten kunnet suge vand, og jorden har fået frisk ilt til rødderne, men lad være med at sjatvande, det bedste for alle potteplanter er, at fylde potten til randen hver gang man vander, derved kommer der frisk luft til rødderne og planterne bliver aldrig "sure". Hilsen Henry G.

Nyt svar til emnet »Novice spørgsmål (sukkulenter)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Novice spørgsmål (sukkulenter)

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider