Forum

Tomat planter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Simon Køge, 3. maj 2013 kl. 13.55

har købt nogle tomat planter og fået nogle og vel prøve og dyrk tomat planter i en lejlighed uden altan og vel høre om nogle ved om det kan lade sig gøre og få dem til og gro i stuen i vinduet såfremt de er små nok til og stå der

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 3. maj 2013 kl. 14.24

Hej Simon
Du kan sagtens få dine tomatplanter til at gro i en vindueskarm, især hvis den er syd og/eller vestvendt. Men i løbet af ganske få uger vil de gro så meget, at de ikke længere er "små nok", men vil fylde hele vinduet.
Da der oftest er meget varmt (ml. 30 og 40 grader) i en vindueskarm, med mindre du hele dagen, alle dage har vinduet stående åbent, vil planterne blive meget lange.

Der vil også være en risiko for, at planterne bliver solskolede, men mindre du kan hænge skyggegardiner op mellem vinduet og planterne.
Desuden vil de med tiden kræve nogle pænt store potter for at rødderne og eventuelle tomater kan udvikle sig

Jeg vil ikke udelukke, at du kan få et eller andet ud af det.
Sidste år, spirede der ved et et uheld, sidst på sommeren, en tomatplante i en potte i et af mine vinduer. Den voksede med rekordfart, mindst 50 cm på 3 uger, den fik sin egen potte, jeg bestøvede blomsterne med en pensel og fik to meget små tomater, som smagte......af ingenting.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Simon Køge, 3. maj 2013 kl. 14.37

okay har lige pantet dem i nogle store krukker ud over de små a dem de har solen om aften så det er ikke den helt varme sol de har men jeg kan godt li og være i en have og kommer fra landet og kan ikke undværre nogle planter så ville prøve med tomater

så tror ikke de bliver solskolede

Nyt svar til emnet »Tomat planter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Tomat planter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider