Forum

Pasning af planter i 12 dage

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Daniel G., 8. maj 2013 kl. 0.14

jeg skal på 12 dages ferie fra på fredag så jeg har aftalt med min bror at han kommer over og vander mine planter i min vindueskarm og på min altan, men han gider ikke komme hver dag, så de potter med meget små planter eller med frø som endnu ikke er spiret og behøver vand hver dag skal stilles over til ham indtil jeg kommer tilbage, og resten som godt kan klare sig flere dage uden vand bliver stående her, så behøver han kun at kommer et par gange om ugen for at vande, da de mest krævende står hjemme ved ham.

jeg har en ide om hvilke planter der skal over til ham og hvilke der kan blive her, men jeg er dog ikke 100% sikker så hvis i ved noget om det og kan tjekke hvad jeg har valgt og se om i er enige så ville det være en stor hjælp..

her er billeder af mine planter..
Det som er skrevet med rødt er det som skal over til ham (enten fordi de har meget små potter som ikke kan holde på vandet særlig længe af gangen eller fordi de er nyspirede eller stadig er frø og behøver konstant fugtighed)
Det som er skrevet med blåt er det som kan blive stående.

baboom.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/391529-andet
baboom2.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/391530-andet
baboom.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/391531-andet
baboom2.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/391532-andet
baboom.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/391533-andet
baboom.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/391534-andet
baboom.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/391535-andet
baboom.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/391536-andet
baboom2.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/391537-andet
baboom.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/391538-andet
baboom2.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/391539-andet
baboom.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/391540-andet
baboom2.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/391541-andet
baboom2.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/391542-andet
baboom.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/391543-andet
baboom.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/391544-andet
baboom2.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/391545-andet
baboom2.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/391546-andet

har jeg givet dem korrekt farve (rød, blå)?

og hvor tit vil i mene at de blå skal vandes mens jeg er væk?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 8. maj 2013 kl. 10.18

Man kan ikke svare enkelt på det: det afhænger af, hvordan vejret bliver.

Solrigt som igår - så er det næsten alle planter, der skal vandes dagligt. Regnvejr som i dag, så kan de fleste planter klare sig i nogle dage uden vand.

Du bør i hvert fald nok flytte de tilbageværende ind i rummet, så de ikke står i brændende sol, hvis sommeren skulle dukke op igen inden for de næste 14 dage.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Daniel G., 8. maj 2013 kl. 11.51

hvad hvis vejret bliver sådan her:
www.dmi.dk/dmi/index/danmark/byvejr_danmark.htm?by=8000

der er en beskrivelse af vejret fra d. 10 hvor jeg tager afsted og indtil d. 22 hvor jeg kommer hjem

der vil både være lidt sol og lidt regn og skyer hver dag og temperaturen vil generelt ligge under 15 grader, udover 2 dage hvor der vil være fuld sol uden regn eller skyer.

men planterne som står i min vindueskarm og på min altan bliver ikke ramt af regnen så de er jo ligeglade om der er regn eller ej, det handler kun om hvor meget sol der er..

hvilke planter er det du mener der skal indendørs? dem på altanen? de plejer altid at stå der uden problemmer, også i de her dage hvor der har været høje temperaturer

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 8. maj 2013 kl. 21.21

Jeg har ikke skrevet noget om indendørs!

Kun at flytte dem fra vindueskarmen og ind i rummet, så de ikke får direkte sol, men stadig lys. Altså dem, du ikke sender til din bror.

Mht DMI så må du jo selv vurdere, om de stoler på deres prognoser. Sådan er det jo.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Daniel G., 9. maj 2013 kl. 21.31

jeg har flyttet alle de indendørs planter ned på gulvet og lidt væk fra solen så de ikke behøver så meget vand.

og alle de "røde" planter er flyttet ud til min bror i drivhus

hvor tit tror du han bør komme og vande planterne her?
hvis han giver dem godt med vand hver gang han kommer tror du så ikke det er godt nok kun at vande hver 3. solskinsdag eller hver 6. overskyet dag...?
(eller en kombination af 2 solskinsdage og 2 overskyede dage hvis du forstår hvad jeg mener)

jeg har bare givet dem en god sjat vand her i dag inden vi skal afsted i morgen tidlig..

Nyt svar til emnet »Pasning af planter i 12 dage«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Pasning af planter i 12 dage

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider