Forum

Træstamme bliver ved med at væske

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Christensen, 2. juli 2013 kl. 8.38

Hej

Min kone og jeg har forsøgt med at have en bid af en træstamme stående i huset - men selvom det er længe siden træet er fældet, og den bid vi har indenfor - den har jeg haft til at stå til 'tørre' i garagen i ca. 4 uger inden den kom ind - så væsker stammen stadig rigtigt meget...

Skal man gøre noget bestemt for at den stopper med at væske og tørrer ud? - vi er noget bekymret for vores trægulv da der står noget vand under stammen.

Mvh

Søren

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 2. juli 2013 kl. 10.56

Læg den tilbage i garagen et års tid...det tager tid at tørre et stykke træstamme. Kløvet brænde ligger gerne et år eller mere.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eelke Wijnsma, 2. juli 2013 kl. 17.22

Ja og 1 år er faktisk lavt sat. Vi fyrer med brænde herhjemme og kløver selv. Det ligger gerne ½ til et helt år, før det er tørt og det er når det er kløvet.

Vi prøvede engang det samme som jer Søren og det tog 3 år før træstubben var tørt. Husk at det skal have masse af frisk luft, når det skal tørre.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 2. juli 2013 kl. 22.42

Hej Søren der kan købes store plastik underskåle til urtepotter, det kunne være en mulighed at bruge sådan en, evnt. med avispapir i bunden, der kunne skiftes af og til, indtil træstubben er tør. Henry G.

Nyt svar til emnet »Træstamme bliver ved med at væske«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Vindueskarmen > Træstamme bliver ved med at væske

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider